U bevindt zich hier: home / werkwijze

Werkwijze

Stappenplan voor het verwijderen/saneren van asbest

Stap 1: Asbestinventarisatierapport

Wanneer u asbest wilt laten verwijderen dan heeft u allereerst een asbestinventarisatierapport nodig.
U kunt dit rapport zelf aanvragen bij b.v.: Oosten Project Management http://www.oostenpm.nl. Dit is een onafhankelijk inventarisatiebedrijf met een geschikt tarief, waar wij vaak mee samenwerken.
In het rapport wordt o.a. het volgende vermeld:
De hoeveelheid, de klasse, foto's van de bron (het asbest), de plaats en met welke techniek het asbest verwijderd moet worden.

Stap 2: Offerte en sloopacceptatie

Vervolgens kunnen wij aan de hand van dit rapport een offerte voor u maken.
U kunt ons het inventarisatierapport mailen: info@asbestverwijdering-vz.nl.
Tegelijkertijd kunt u een sloopvergunning aanvragen ofwel een sloopmelding doen bij: http://www.omgevingsloket.nl. of het formulier uitprinten, invullen en opsturen naar de betreffende gemeente.
Bij goedkeuring ontvangt u na enkele dagen een terugmelding, de 'sloopacceptatie'.

Stap 3: Asbestsanering

Ongeveer vier weken nadat u de sloopacceptatie heeft ontvangen (de tijd die voor de vergunningsprocedure staat) en na ontvangst van uw akkoord op onze offerte, kunnen wij met het verwijderen van het asbest beginnen.

Stap 4: Asbestvrijverklaring

Zodra de werkzaamheden door ons zijn afgerond komt er een onafhankelijk extern bedrijf/laboratorium een inspectie doen. In geval van een binnensanering wordt er een luchtmeting uitgevoerd om te kijken of er nog vezels in de gesaneerde ruimte aanwezig zijn. In geval van een buitensanering wordt er een visuele inspectie uitgevoerd in het werkgebied en bij vrijgave is de klus pas echt geklaard.